14.1.09

Tainele lui Eminescu


N-am sa scriu despre opera lui Eminescu, n-am sa scriu despre complotul caruia i-a cazut prea timpuriu victima, n-am sa scriu despre scrierile sale politice, n-am sa scriu despre cei care l-au facut antisemit, n-am sa scriu despre societatile secrete pe care le-a infiintat, n-am sa scriu despre disparitia unor manuscrise, n-am sa scriu... Cu atat mai putin despre cei care il reneaga. La 159 de ani de la nastere lui Eminescu, am sa scriu doar cateva versuri ale sale. Poetului i-au trebuit doar patru versuri ca sa dezlege taina lumii si a vietii. Stiinta nu a ajuns inca la acest nivel. Cate poezii, atatea taine dezlegate!

“Dar deodat-un punct se misca... cel întâi si singur. Iata-l
Cum din chaos face muma, iara el devine Tatal...
Punctu-acela de miscare, mult mai slab ca boaba spumii,
E stapânul fara margini peste marginile lumii...”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii